12اسفندماه 90؛ بيش از 48 ميليون نفر مي‌توانند به سه‌هزار و 444 كانديدا راي دهند.
سنگر ولایت اردستان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

 

در ادامه روند هيات‌هاي بازرسي انتخابات نيز ،250بازرس ويژه، دو هزار و400 سربازرس و 48 هزار بازرس نيز سازماندهي شده‌اند كه روند انتخابات را در بازه زماني مرتبط با فرايند خود رصد مي‌كنند.

آموزش كليه هيات‌هاي بازرسي نيز به صورت منسجم از طريق برگزاري همايش‌هاي ويژه بازرسين در سه سطح استاني، حوزه‌هاي اصلي و فرعي و هم‌چنين همايش‌هاي توجيهي، آموزشي بازرسين، سربازرسين و بازرسين ويژه در حال انجام است.

48 ساعت قبل از آغاز راي‌گيري(جمعه دوازدهم اسفند‌ماه) بازرسين و سربازرسين از محل‌هاي انتخاب شده شعب بازديد به عمل مي‌آورند.

پيش‌بيني‌ مي‌شود با آمادگي كه در ستاد انتخابات و هيات‌هاي بازرسي سراسر كشور وجود دارد و هم‌چنين روند بررسي صلاحيت‌ها در شوراي نگهبان، شاهد حضور سلايق مختلف و برگزاري انتخاباتي پرشور و سالم با حضور گسترده مردم باشيم.

زنگ آغاز تبليغات انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در فاصله هشت روز براي رقابت بزرگ انتخابات سال 90 از تاريخ چهارم اسفند به صدا درآمد تا سه هزار و 444 نامزد انتخابات در يك هفته براي معرفي خود در قالب بروشور و ساير اقلام و شيوه‌هاي تبليغي قانوني اقدام كنند. امروز چهارمين روزي است كه كانديداها اين فرصت را در اختيار دارند تا براي جلب راي 48 ميليون و 288 هزار و 799 ايراني واجد شرايط راي دادن تلاش كنند.

كانديداها از طريق اين شيوه‌ها مي‌توانند براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي تبليغات كنند:

چاپ تراكت يا هر نوع مطلب مجاز تبليغاتي، چاپ و توزيع جزوه، زندگينامه، بروشور و كارت، استفاده از عكس براي تراكت ، زندگينامه، جزوه، بروشور و كارت، سخنراني ، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهاي انتخاباتي و طرفداران آن‌ها در محيط‌هاي غيردولتي، تبليغ در روزنامه‌ها و جرايد بخش خصوصي با در نظر گرفتن قانون تبليغات، ارسال و توزيع آثار تبليغاتي مجاز از طريق شركت پست در پاكت‌هاي بسته، بدون وجود آثار تبليغاتي روي پاكت اعلام نظر شخصيت‌ها در تأييد نامزدها بدون ذكر عنوان و مسووليت و درج نظر آن‌ها در آثار تبليغاتي مجاز، مشروط به تسليم قبلي مدارك مستند به امضاي ايشان به هيأت اجرايي، درج و انتشار مراتب حمايت مجامع و گروه‌هاي هر حوزه انتخابيه در آثار تبليغاتي مجاز، توسط نامزد نمايندگي به شرط وجود مستند مكتوب، تشكيل تنها يك ستاد تبليغات انتخاباتي در مركز بخش، شهر، شهرستان و هر يك از مناطق شهرداري در شهرهاي بزرگ، نصب هرگونه تابلو، بنر و پارچه نشان دهنده مكان ستاد تبليغات انتخاباتي نامزدها در محل ستاد تبليغات، نصب پلاكارد توسط اقشار، گروه‌ها، احزاب و جمعيت‌ها فقط در جهت تشويق و ترغيب شركت مردم در انتخابات بدون درج اسامي داوطلبان، استفاده از آثار تبليغاتي مجاز به صورت مشترك، توسط نامزدهاي نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، برگزاري اجتماعات، گردهمايي و همايش با اخذ مجوز از مراجع ذيصلاح، آيين‌نامه اجرايي قانون احزاب، نصب آثار تبليغاتي مجاز صرفاً در مكان‌هايي كه از سوي شهرداري يا دهياري تدارك ديده شده است.

هم‌چنين عناوين غيرمجاز در تبليغات انتخاباتي به اين شرح است:

استفاده از هرگونه پلاكارد ( به منظور تبليغات به نفع يا عليه كانديدا ) پوستر، ديوار نويسي، راه‌اندازي كاروان‌هاي تبليغاتي و استفاده از بلندگوهاي سيار در خارج از محيط‌هاي سخنراني و امثال آن، استفاده از عكس خارج از قالب تراكت، جزوه، زندگينامه، بروشور و كارت و نيز چاپ آن در قطع بزرگتر از ابعاد 15*10 سانتي متر، نصب و الصاق هرگونه اعلاميه، عكس و پوستر بنر و پارچه تبليغاتي به طور كلّي، اعلام نظر شخصيت‌ها در تأييد نامزدها با ذكر عنوان و مسووليت‌شان و عدم ارائه مدارك كتبي مربوط با امضاي آن‌ها به هيأت اجرايي، داير كردن بيش از يك ستاد تبليغات انتخاباتي در مراكز بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها و هريك از مناطق شهرداري در شهرهاي بزرگ، درج اعلام حمايت مجامع و گروه‌هاي هر حوزه انتخابيه در آثار تبليغاتي مجاز، بدون وجود مستند مكتوب نزد نامزد، نصب هرگونه آثار تبليغاتي توسط اقشار، گروه‌ها، احزاب و جمعيت‌ها مبني بر حمايت از نامزدهاي انتخاباتي، انتشار مطالب غيرواقعي دال بر انصراف حمايت گروه يا اشخاصي از نامزدهاي معين در مطبوعات، نشريات ، خبر گزاري‌ها و...، تبليغ عليه داوطلبان نمايندگي در مطبوعات، نشريات خصوصي، خبرگزاري‌ها و ...، خودداري از چاپ فوري پاسخ نامزد توسط نشريه، روزنامه، خبرگزاري مربوطه، تبليغ عليه داوطلبان ديگر از سوي داوطلب يا طرفداران وي، تبليغ له يا عليه نامزدهاي انتخاباتي در نشريات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها ، وزارتخانه‌ها، ادارات، نهادها، شهرداري‌ها، شركت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به آن‌ها، نهادها و مؤسساتي كه به هر مقدار به ودجه عمومي استفاده مي‌كنند. انجام فعاليت تبليغاتي براي نامزدها از صداوسيما و ميز خطابه نماز جمعه يا هر وسيله‌اي كه جنبه رسمي و دولتي دارد. استفاده از وسايل و ساير امكانات وزارتخانه‌ها، ادارات، شركت‌هاي دولتي و مؤسسات وابسته به دولت، شهرداري‌ها، شركت‌ها و سازمان‌هاي وابسته به آن‌ها، نهادها و مؤسساتي كه از بودجه عمومي ) استفاده مي‌كنند و يا در اختيار گذاشتن آن‌ها، براي انجام تبليغات داوطلبان نمايندگي. تبليغ اعضاي هيأت‌هاي اجرايي و نظارت انتخابات له يا عليه داوطلبان انتخابات. تشكيل ستاد تبليغات انتخاباتي بدون اعلام نشاني و نام مسوول آن به فرمانداري يا بخشداري، فعاليت تبليغاتي كارمندان دولت در ساعات اداري، برگزاري و دعوت داوطلبان انتخاباتي از مردم جهت شركت در گردهمايي يا همايش و تشكيل جلسه سخنراني تبليغاتي قبل از آغاز زمان قانوني تبليغات، محو يا پاره نمودن آگهي تبليغاتي مجاز نامزدها كه در محل مجاز، و در زمان قانوني تبليغات، الصاق گرديده است.

مطابق قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي(فصل مجازات ها)، مرتكبين جرايم و تخلفات فوق‌الذكر اعم از داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي يا افراد ديگر به حداكثر مجازات مقرر محكوم خواهند شد.

انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي 12 اسفندماه در سراسر كشور برگزار مي‌شود كه در اين دوره از انتخابات 48 ميليون و 288 هزار و 799 نفر حائز شرايط لازم براي شركت در انتخابات هستند.

در اين جمع سه ميليون و 960 هزار نفر رأي اولي در كشور براي شركت در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي حضور خواهند داشت كه بيش از 2 ميليون آن‌ها از آقايان و قريب يك ميليون و 900 هزار نفر از خانم‌ها هستند.

اين تعداد از راي اولي‌ها تا تاريخ 12 اسفند ماه امسال، 18 ساله مي‌شوند. متولدين 12 اسفند سال 72 به قبل مي‌توانند در انتخابات مجلس نهم شركت كنند.

در 14 حوزه‌ اصلي و حدود 1400 شعبه انتخابات به صورت صد در صد رايانه‌اي برگزار مي‌شود و در ساير حوزه‌ها نيز 24 فرآيند از 25 فرآيند اصلي كاملا رايانه‌اي خواهد بود و اين براي اولين بار است كه توسط وزارت كشور سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي مربوط به انتخابات رايانه‌اي به صورت يكپارچه طراحي شده است.

با توجه به رايانه‌اي شدن فرايند ثبت نام رأي دهندگان جهت اخذ رأي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اجراي تبصره 7 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي دائر بر نوين‌سازي شيوه‌هاي اخذ رأي براي شركت درانتخابات علاوه بر شناسنامه همراه داشتن كارت ملي نيز براي راي دهندگان در روز 12 اسفند الزامي است.

فهرست اسامي داوطلبان نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي در لينك زير قابل مشاهده است:

http://www.moi.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=755b26d2-b58c-48e9-b715-067f3e7b7625

فهرست اعلامي، اسامي آن دسته از داوطلباني كه از زمان اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها تاكنون، مراتب انصراف خود از شركت در رقابت‌هاي انتخابات را برابر قانون اعلام كرده‌اند، شامل نمي‌شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 30585
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

پیج رنک